Tutustu tämän sivun sisältöön ja olet jo matkalla kohti ensimmäisiä kilpailujasi

Kilpailuiden sääntöihin tulee tutustua huolellisesti ennen kilpailuihin ilmoittautumista. Ilmottautumisen pitää tapahtua sääntöjen ja ilmottautumisajan mukaisesti.

Ratsastuskoulun oppilaiden on ilmoittauduttava ensin tallin seinällä olevaan listaan. Kun ratsastuskoulu julkistaa hevosjaot, on vielä ilmoittauduttava kilpailuihin seuran nettisivuilla olevan lomakkeen kautta tai Kipan kautta annettuun päivämäärään mennessä.

Muut ratsukot ilmoittautuvat suoraan seuran nettisivuilla olevalle lomakkeelle tai Kipaan.

Ilmoittautuessasi seuran nettisivuilla olevalla lomakkeella, saat seuralta vahvistussähköpostin ilmoittautumisesta. Älä maksa lähtömaksua ennenkuin olet saanut seuralta vahvistussähköpostin ilmoittautumisestasi (tämä tulee heti sähköpostiisi, jos ilmoittautuminen on tapahtunut oikein). Jos et saa vahvistussähköpostia, niin ole yhteydessä kilpailujen yhteyshenkilöön.

Vahannan ratsastuskoulu veloittaa hevosvuokran Hopotin kautta. Ethän maksa siis hevosvuokraa seuran tilille. Vain harjoituskilpailujen lähtömaksu maksetaan seuran tilille, tilinumero on ilmoitettu kilpailukutsussa ja tiedot maksamiseen saat vahvistussähköpostissa. Seuratason kilpailuissa lähtömaksu veloitetaan Kipan kautta.

Harjoituskilpailuissa kilpailujärjestäjät huomioivat vain seuran nettisivujen kautta tulleet ilmoittautumiset. Jos siis unohtaa ilmoittautua annettuun päivämäärään mennessä, ei tätä oteta huomioon vaikka esimerkiksi olisi ilmottautunut ratsastuskoulun listaan. Jos on ehtinyt maksamaan lähtömaksun seuralle, mutta ei ole ilmoittautunut lomakkeen kautta annettuun päivämäärään mennessä seura veloittaa palautussiirrosta 10€. Ratsastuskoulu voi velvoittaa maksamaan hevosvuokran (jos on ilmoittautunut tallin seinällä olevaan listaan).

Kilpailuiden osallistumisen edellytyksenä on joko voimassa oleva ratsastusseuran jäsenyys tai GreenCard, vaikka kyseessä olisikin vain harjoituskilpailut tai vakuutukset olisivat jotain muuta kautta kunnossa. Seuratason kilpailuihin vaaditaan jonkin ratsastusseuran jäsenyys sekä kilpailulupa. Nämä ovat SRL:n linjaukset ja seuramme toimii niiden mukaisesti.

Kunkin kilpailun säännöissä on tarkemmin kilpailukohtaiset ohjeet. Sen vuoksi sääntöihin  perehtymistä ennen ilmoittautumista ei voi korostaa liikaa.

Tervetuloa kilpailemaan!

Yleiset kilpailusäännöt

Kaikilta kilpailuihin osallistujilta vaaditaan jonkin ratsastuseuran jäsenyys tai Suomen ratsastajainliiton Green card. Seuratason kilpailuihin vaaditaan lisäksi voimassa oleva kilpailulupa.

Ratsastuskilpailut Vahannan Ratsutilalla järjestää ratsastusseura Goodwill Riders ry. Kilpailut ovat avoimet GWR:n jäsenille, Vahannan ratsastuskoulun oppilaille ja Vahannan ratsutilan alueella asuville yksityisratsukoille. Kilpailuihin voi osallistua myös kutsussa rajoitettu määrä ulkopuolisia ratsukoita.

Kilpailut eivät ole Vahannan Ratsastuskoulun toimintaa. Tästä syystä kisat järjestetään talkooperiaatteella, jolloin jokaisen järjestävää seuraa edustavien kilpailijoiden tulee osallistua kilpailujen järjestelyihin. Vahannan ratsutilan ulkopuolelta saapuvilta ratsukoilta ei edellytetä osallistumista kilpailujen järjestämiseen.

Kun ilmoittaudut kilpailuihin, kilpailun vastuuhenkilö jakaa sinulle oman kisatehtävän. Saat tietää kisatehtävän/tehtävät viimeistään kilpailuaamuna seuran nettisivuilta, kansliasta ja tallin seinältä olevasta listasta. Tehtävä/tehtävät pitää hoitaa luokan loppuun saakka. Jos et ole kilpailemassa, vaan olet ilmoittautunut talkoilemaan kilpailuihin niin ilmoittaudu ensin kansliaan. Voit myös ilmoittautua tämän linkin kautta

Oman kisatehtävän lisäksi jokainenkilpailija osallistuu radan rakentamiseen (kilpailuista riippuen radan rakennus suoritetaan edellisenä iltana tai kilpailujen aamuna, viimeistään tuntia ennen kisoja) sekä myös radan purkamiseen (välittömästi viimeisen luokan loputtua).

Kilpailuja järjestämään ovat tervetulleita myös henkilöt, jotka eivät itse kilpaile. Kiinnostuksensa voi ilmoittaa kilpailutoimikuntaan Wiiville (wiivi.gwr@hotmail.com). Apua voi tarjota myös kilpailupäivänä kilpailujen vastuuhenkilölle tai kisakansliaan. Kilpailijoiden vanhempien tai ystävien apu on erittäin tervetullutta.

Kilpailujen järjestelyihin osallistuminen on edellytys kilpailemiselle!

Huomioita kilpailuihin osallistuville:

Lähtöjen maksimimäärä on kaksi per ratsastaja.

Myös ratsastuskoulun oppilailla on mahdollisuus startata kaksi rataa, jos hevosilla on tilaa. Ilmoittautumislistassa on  sarake ”2. rata”, johon voi laittaa toiveen kakkosradan ratsusta (max. kolme toivetta). Ilmoittautumisen sulkeuduttua ylimääräiset paikat täytetään; jos hevosta on toivonut useampi ratsastaja niin paikka arvotaan.

Ratsastuskoulu perii hevosvuokraa hevosten käytöstä kilpailupäivänä. Hevosvuokra maksetaan Hopotin kautta.

Ilmoittautumisajan loputtua lähdön peruutus veloituksetta vain lääkärintodistuksella. Harjoituskilpailuissa peruutuksista peritään 10€/lähtö ja ratsastuskoulu veloittaa mahdollisesti hevosvuokran. Kipa-ilmoittautumisen yhteydessä osallistumisen peruminen tehdään Kipan kautta.

Osallistumismaksut:

GWR:n jäsen 13€/rata

ei GWR:n jäsen 23€/rata

Kaikki maksut maksetaan jatkossa verkkomaksuina ilmoittautumisajan puitteissa! Harjoituskilpailuissa kilpailumaksu maksetaan suoraan seuran tilille ja Kipa-ilmoittautumisen yhteydessä verkkomaksuna suoraan Kipaan.

Ratsastuskilpailuissa huomioitavaa:

Mikäli kilpailuissa ratsukon suoritus joudutaan hylkäämään, ratsukolla on oikeus ratsastaa rata loppuun, jos se on aikataulun puitteissa mahdollista.

Pidätämme oikeuden muutoksiin!

GWR