GWR Cup 2024

GWR Cup kilpailusäännöt 2024

GWR Cup ovat avoimet kilpailut Goodwill Riders ry:n jäsenille ja ne ratsastetaan seuran järjestämissä este- ja koulukilpailujen kaikissa luokissa. Kilpailuun voi osallistua kaikki ratsastajat, jotka edustavat GWR seuraa vuonna 2024. Kukin ratsastaja kilpailee omalla tasollaan. GWR Cup pisteet jaetaan seuran jäsenille siinä järjestyksessä, kun he ovat sijoittuneet luokassa. Eniten pisteitä keränneet ratsastajat (1-3) palkitaan seuran pikkujoulujen yhteydessä joulukuussa. Seuran jäsenet osallistuvat automaattisesti GWR Cuppiin luokasta riippumatta.

Pisteitä kertyy kaikista kauden aikana ratsastetuista este- ja koulukilpailuista (yhteensä 8 osakilpailua). Sijoittuaakseen, kilpailijalla tulee olla vähintään yksi tulos sekä kouluratsastuksesta että esteratsastuksesta.

Cup pisteitä kertyy jokaiselle ratsastajalle, jokaisesta osakilpailusta, mutta ratsastaja voi saada pisteitä vain yhdestä suorituksesta, yhdessä osakilpailussa. Jos ratsastaja osallistuu useampaan luokkaan samalla tai eri ratsuilla, paras tulos otetaan huomioon GWR Cup pisteisiin.

Cup pisteet jaetaan seuraavasti: seitsemälle ensimmäiselle ratsastajalle 1. sijoittunut saa 8 pistettä, 2. sijoittunut 7 pistettä jne. Kahdeksannesta sijasta alkaen kaikki luokkaan osallistuneet ratsastajat saavat yhden pisteen.

Pisteet jaetaan oheisen taulukon mukaisesti:

Sijoitus

pisteet

1.

8

2.

7

3.

6

4.

5

5.

4

6.

3

7.

2

8. ja muut

1

Mikäli arvosteluna on esim. A.0. (Ratsukot, jotka ovat selvittäneet perusradan tai uusinnan virhepisteittä, ovat tasavertaisia ensimmäisellä sijalla) niin kaikki virhepisteittä ratsastaneet ratsukot saavat 3 pistettä, muut hyväksytyn suorituksen saaneet ratsukot saavat 1 pisteen.

Jos kaudenpäätöskilpailuissa päädytään tasapisteisiin sijoilla 1-3, niin tällöin kilpailun ratkaisee viimeisen osakilpailun pisteet. Kilpailijalla tulee olla vähintään yksi tulos sekä kouluratsastuksesta että esteratsastuksesta. Jos edelleen ollaan tasapisteissä niin aikaisempien osakilpailuiden parempien sijoitusten määrä ratkaisee sijoitukset.

Pidätämme oikeuden muutoksiin ja täsmennyksiin kauden aikana.