Lähtölistat ja kilpailijatiedote lastenkilpailut 17.12.

Kilpailijatiedote:

Pienen osallistujamäärän vuoksi kilpailuita myöhäistetään kutsusta poiketen. Tämä tarkoittaa, että radanrakennus aloitetaan klo 8:30. Kilpailut aloitetaan Vahannan ratsutilan maneesissa sunnuntaina 17.12.2023 klo 10:00.

Alustava aikataulu:

Kilpailun alustava aikataulu, joka saattaa muuttua kilpailujen edetessä.

Radan rakennus klo 8:30

Luokka 1 aloitetaan klo 10:00 (ratsastajat maneesiin klo 9:30).

Esteradan rakennus noin klo 10:20 (heti luokan 1 loputtua)

Radankävely suoritetaan kun esterata on saatu rakennettua. Kun rataan saa tutustua jalan, tästä tiedotetaan erikseen.

Luokka 2 aloitetaan noin klo 11:20 (verryttely alkaa noin. klo 11:00)

Esteradan muutos heti luokan loputtua

Radankävely suoritetaan kun esterata on saatu muutettua. Kun rataan saa tutustua jalan, tästä tiedotetaan erikseen.

Luokka 3 aloitetaan noin klo 12:10 (ensimmäinen verryttelyryhmä noin klo 11:45)

Verryttely

Verryttely tapahtuu ryhmissä. Verryttelyryhmät ovat eriteltynä lähtölistassa.

Kilpailukentältä rajataan alue odottaville ratsukoille (odotus verryttelyryhmittäin).

Radankävely

Radankävely on ennen luokkaa 2 (ristikot) ja ennen luokkaa 3 (40–50 cm). Ratapiirrustukset on nähtävillä kilpailukansliassa sekä tallin seinällä kilpailupäivän aamuna.

Palkintojenjako

Jokainen osallistuja saa ruusukkeen ja sijoittuneille jaetaan lisäksi esinepalkinnot. Palkintojenjako tapahtuu luokkien välissä. Minimestareiden palkintojenjako tapahtuu kilpailuiden päätteeksi.

Yleistä tiedotettavaa

Kysymykset kilpailuista voi esittää suoraan kilpailuiden johtajalle Sannille p. 040 848 4733. Kilpailupäivänä tunnistat kilpailuiden johtajan pinkistä huomioliivistä.

Paikalla on runsas buffetti. Buffetissa käy käteinen sekä Mobilepay.

Ratsastuskoululle saa saapua sunnuntaina vasta klo 8:00, hevosten aamurauhan vuoksi.

Järjestävän ratsastusseuran kilpailijat on velvoitettu osallistumaan kilpailujen järjestämiseen. Esteradan rakennus tapahtuu sunnuntaina 17.12.2023 klo 8:30 alkaen ja se koskee järjestävän seuran kaikkia osallistujia. Rata puretaan heti viimeisen ratsukon jälkeen ja radan purkaminen kuuluu myös kilpailijan tehtäviin. Esteradan rakennus ja sen muutos kilpailupäivän aikana koskee myös osallistuvia ratsastajia.

Kilpailutehtäviä on jaettu osalle kilpailijoista. Jos sinulle ei ole osunut tällä kertaa kilpailutehtävää, mutta haluaisit tulla harjoittelemaan kilpailutehtävän suorittamista, niin ilmoittaudu kansliaan. Mielellämme ohjeistamme erilaisiin kilpailutehtäviin halukkaita.

Kilpailutehtävät julkaistaan viimeistään tämän sivun lopussa kilpailupäivän aamuna klo 7.00. Myös talliin ja kansliaan laitetaan lista toimihenkilötehtävistä. Jos toimihenkilötehtävissä on jotain epäselvyyksiä tai et tiedä kuinka toimia, kysy kansliasta.

Kilpailijoille järjestetään yhteinen kokous sunnuntaina klo 9:00 (heti radan rakennuksen jälkeen), jossa kerrataan kilpailuihin liittyvät asiat. Kokouksessa käydään läpi mm. kilpailutehtäviä, kilpailupäivän yleinen kulku sekä radanrakennusasioita.

Jatkossa seura pidättää oikeuden evätä kilpailuoikeus ratsastajalta seuran omissa kilpailuissa, jos kilpailija ei osallistu asianmukaisesti radanrakentamiseen, purkamiseen ja toimihenkilötehtävien hoitamiseen.

Jokaisen ratsastajan tulee huolehtia, että hevonen on ajoissa laitettuna kuntoon. Esimerkiksi luokassa 1 starttaavat hevoset tulee olla harjattuna ja mahdollisesti suojat jalassa, jo ennen kilpailijapalaveria ja radan rakennusta. Kilpailupäivään ei olla erikseen aikataulutettu hevosten kuntoon laittoa vaan tämä tapahtuu kilpailupäivän lomassa hyvissä ajoin ennen omaa suoritusta.  Tallissa on seuran toimihenkilö auttamassa ja kertomassa aikataulusta.

Tervetuloa kilpailemaan!

Toimihenkilöt

TOIMIHENKILÖTLuokka 1 Luokka 2Luokka 3

Sihteeri