Lasten kilpailut 17.12.

Järjestäjä: Ratsastusseura Goodwill Riders

Kilpailun taso: Helppo-lastenkilpailut/Kilpailuharjoitus

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 11.12.2023

Tervetuloa lasten ratsastuskilpailuihin Vahannan Ratsutilalle!

OHJELMA:

Luokka 1         Perusmerkin kouluohjelma, avoin lapsiratsastajille

Luokka 2         Ristikot, arv. taito, avoin lapsiratsastajille

Luokka 3       40–50 cm, arv. taito, avoin lapsiratsastajille

Kilpailuiden johtaja: Sanni Palonen

Tuomari (TPJ): Wiivi Ilomäki

Ratamestari: Sanna Sintonen

Erityismääräykset:

Kilpailut ovat avoimet lasten harjoituskilpailut. Osallistuminen edellyttää jonkin ratsastusseuran jäsenyyttä.

Ennen ilmoittautumista sekä ratsastajan että huoltajan tulee perehtyä kilpailuiden sääntöihin.

Mikäli osallistut ratsastuskoulun hevosella, keskustele ennen ilmoittautumista opettajan kanssa.

Kaikissa luokissa jaetaan sijoittuneille ruusukkeet sekä esinepalkinnot.

Luokassa 3 ratkotaan GWR:n minimestarit vuodelle 2023.

Kilpailupaikalla toimii buffetti, maksuna käy joko käteinen tai MobilePay.

Järjestäjä pitää oikeuden muutoksiin.

Kilpailujen yhteyshenkilö:

Sanni Palonen, puh. 040 848 4733, gwr.kisat@hotmail.com

Kilpailupaikan osoite:

Vahannan Ratsutila, Pohtiontie 18, 33480 Ylöjärvi.

www.goodwillriders.fi

TERVETULOA KILPAILEMAAN!

KILPAILUN SÄÄNNÖT:

1      Kilpailut ovat lasten harjoituskilpailut. Kilpailut ovat avoimet alle 18-vuotiaille. Ratsastaja saa kilpailla lasten kilpailuissa 18 vuotta täytettyään  sen kalenterivuoden loppuun, jolloin täyttää 18 vuotta. Kilpailuihin ei saa osallistua, jos ratsukko on jo kilpaillut lasten kilpailuiden ulkopuolella. Tarkoittaen että jos ratsukko on startannut koulukilpailuissa tasolla helppo C tai vaikeampaa tai estekilpailuissa tasolla 60 cm tai korkeampaa, ei lasten kilpailuihin voi osallistua.

2      Kilpailuihin osallistuvilta ratsastajilta edellytetään jonkun ratsastusseuran jäsenyyttä

3      Luokassa 3 (40–50 cm) ratsastetaan seuran minimestaruus. Seuran minimestaruudesta voi kilpailla ratsukko, jonka ratsastaja on GWR:n jäsen ja täyttää sääntöjen 1. kohdan edellytykset. Mestaruuteen osallistuminen tulee ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydessä.

4      Vahannan ratsastuskoulun oppilaiden ilmoittautuminen tapahtuu ratsastuskoulun seinällä olevaan listaan maanantaihin 4.12.2023 mennessä. Kun ratsastuskoulu on julkaissut hevosjaot, tulee jokaisen ratsastajan ilmoittautua erikseen vielä GWR:n nettisivuilla olevalle ilmoittautumislomakkeelle maanantaihin 11.12.2023 mennessä. HUOM! Seura ottaa huomioon vain nettisivuilla olevat ilmoittautumiset.

5      Yksityiset ratsukot ilmoittautuvat suoraan seuran nettisivuilla olevalla lomakkeella

6      Lähtömaksu on GWR:n jäseniltä 13e/ rata ja muiden seurojen jäseniltä 23e/rata. Kilpailumaksu tulee maksaa seuran tilille ennen ilmoittautumisajan umpeutumista. Maksamalla lähtömaksun varmistat osallistumisesi kilpailuun. Ohjeen maksamisesta saa vastausviestinä sähköpostiin, kun on onnistuneesti ilmoittautunut kilpailuun.

Ratsastuskoulu perii lisäksi ratsastuskoulun hevosilla osallistuvilta hevosvuokraa. Hevosvuokra laskutetaan Hopotin kautta, tätä EI makseta seuran tilille.

7      Peruutukset viimeistään 11.12.2023. Tämän jälkeen perutuista lähdöistä veloitamme 10e/lähtö. Sairaustapaukset mietitään erikseen. Perutun lähdön maksun palautuksesta veloitamme 2 € pankkikuluja/ratsukko.

8      Jokainen kilpailija osallistuu kilpailujen järjestämiseen. Radan rakennus alkaa sunnuntaina klo 8:00 ja koskee KAIKKIA osallistujia. Yksityisiltä ratsukoilta ei edellytetä radan rakennusta.

9      Kilpailut päättyvät viimeisen luokan purkamisen jälkeen. Kaikkien kilpailijoiden edellytetään olevan paikalla kilpailujen päättymiseen saakka.

10   Ratapiirustukset ovat nähtävillä kilpailupäivän aamuna tallin seinällä sekä kilpailukansilassa. Perusmerkin kouluohjeman löytää SRL:n sivuilta. Koulurata tulee opetella etukäteen.

11   Ratsastuskouluoppilaiden tulee keskustella ennen ilmoittautumista oman opettajan kanssa. Opettaja päättää loppupeleissä luokan sekä hevosvalinnan.

12   Lähtölistat ja kilpailijatiedote on nähtävillä seuran sivuilla (www.goodwillriders.fi) viimeistään kilpailuja edeltävänä lauantaina klo 12:00.

13   Mikäli luokkaan ilmoittautuu vähemmän kuin kolme ratsukkoa, luokka ratsastetaan yhdistettynä toiseen luokkaan.

14   Kilpailut järjestetään Vahannan Ratsutilan maneesissa.

15   Kilpailuasu on siisti ratsastusasu. Turvakypärän käyttö on pakollista. Ratsastussaappaiden/chapsien käyttö on suositeltavaa. Turvaliivin käyttö alle 16-vuotiailla on pakollista.

16   Kilpailijat osallistuvat kilpailuihin omalla vastuullaan.  Alle 15-vuotiaiden kilpailukelpoisuudesta vastaa urheilijan huoltaja. Goodwill Riders ei vakuuta osallistujia.

17   Kilpailuissa noudatetaan SRL:n sääntöjä soveltuvin osin sekä THL:n, AVI:n ja SRL:n koronatoimet huomioiden. Järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin. Järjestäjä pidättää oikeuden perua kilpailut lyhyellä varoitusajalla koronatilanteen niin vaatiessa.

TERVETULOA KILPAILEMAAN!