Horze Cup 2024

Horze Cup kilpailusäännöt 2024

Horze Cup kilpaillaan yhteensä kahdeksassa osakilpailuissa vuoden 2024 aikana. Osakilpailuihin kuuluu neljä esteratsastuskilpailua ja neljä eri kouluratsastuskilpailua. Horze Cup kilpaillaan esteratsastuksessa luokassa 70 cm ja kouluratsastuksessa luokassa He B. Horze Cup on avoin kaikille kilpailuihin osallistuville ratsukoille. Eniten pisteitä keränneet ratsukot (1-3) palkitaan seuran pikkujoulujen yhteydessä joulukussa.

Luokat 70 cm ja He B ratsastetaan Prix de Horze -luokkina.

Pisteitä kertyy kaikista kauden aikana ratsastetuista este- ja koulukilpailuista (yhteensä 8 osakilpailua). Sijoittuaakseen kilpailijalla tulee olla vähintään yksi tulos sekä kouluratsastuksesta että esteratsastuksesta.

Cup pisteitä kertyy jokaiselle ratsukolle, jokaisesta osakilpailusta, mutta ratsastaja voi saada pisteitä vain yhdestä suorituksesta jokaisessa osakilpailussa. Jos ratsastaja osallistuu useampaan luokkaan samalla tai eri ratsuilla, paras tulos huomioidaan Horze Cup pisteissä.

Cup pisteet jaetaan seuraavasti: seitsemälle ensimmäiselle ratsastajalle 1. sijoittunut saa 8 pistettä, 2. sijoittunut 7 pistettä jne. Kahdeksannesta sijasta alkaen kaikki luokkaan osallistuneet ratsastajat saavat yhden pisteen.

Pisteet jaetaan oheisen taulukon mukaisesti:

Sijoitus

pisteet

1.

8

2.

7

3.

6

4.

5

5.

4

6.

3

7.

2

8. ja muut

1

Mikäli arvosteluna on esim. A.0. (Ratsukot, jotka ovat selvittäneet perusradan tai uusinnan virhepisteittä, ovat tasavertaisia ensimmäisellä sijalla) niin kaikki virhepisteittä ratsastaneet ratsukot saavat 3 pistettä, muut hyväksytyn suorituksen saaneet ratsukot saavat 1 pisteen.

Jos kaudenpäätöskilpailuissa päädytään tasapisteisiin sijoilla 1-3, niin tällöin kilpailun ratkaisee viimeisen osakilpailun pisteet. Jos edelleen ollaan tasapisteissä niin aikaisempien osakilpailuiden parempien sijoitusten määrä ratkaisee sijoitukset.

Pidätämme oikeuden muutoksiin ja täsmennyksiin kauden aikana.