Lähtölistat lasten kilpailut 7.5.2023

Kilpailijatiedote:

Suuren osallistujamäärän vuoksi kilpailuita aikaistetaan kutsusta poiketen. Tämä tarkoittaa, että radanrakennus aloitetaan klo 8:00. Kilpailut aloitetaan Vahannan ratsutilan takakentällä tai maneesissa sunnuntaina 7.5.2023 klo 9:30.  Kilpailuareena varmistuu viimeistään sunnuntaiaamuna, kentän kunnosta riippuen.

Mikäli kilpailut järjestetään takakentällä, kilpailualueen kartasta poiketen, buffetti ja kanslia ovat myös takakentän vierustalla.

Saapuminen kilpailupaikalle

Tiedotteen lopussa on kartta kilpailualueesta, mihin on merkattu pysäköintipaikat hevosautoille. Liikenneohjaaja ohjaa hevosparkkiin ja informoi samalla missä kilpaillaan.

Tarvittaessa kysy ohjeita kilpailunjohtajalta (Sanni p.040 848 4733) tai kansliasta.

Henkilöautoparkki on ratsastuskoulun pihassa. Pohtiontielle EI SAA PARKKEERATA, että hevosautot mahtuvat hyvin kulkemaan. Ilmoitathan etukäteen sähköpostitse tai viestillä kilpailujenjohtajalle (gwr.kisat@hotmail.com tai p. 040 848 4733), mikäli olet saapumassa paikalle hevosrekalla.

Kulku hevosparkista kilpailukentälle (takakenttä tai maneesi) tapahtuu maneesin edestä kulkevaa polkua pitkin. (kysy tarvittaessa lisäohjeita liikenteenohjaajalta).

Hevosia voi taluttaa hevosparkkialueella. Ratsaille noustaan vasta kilpailukentällä/maneesissa. Erillistä verryttelyaluetta ei ole.

Ratsastuskoulun oppilaat ja hevoset kulkevat tavanomaista reittiä joko takakentälle tai maneesiin. Tallivahti neuvoo tarvittaessa.

Toimihenkilöitä voi lähestyä epäselvissä asioissa. Toimihenkilöt tunnistat keltaisista huomioliiveistä.

Alustava aikataulu:

Kilpailun alustava aikataulu, joka saattaa muuttua kilpailujen edetessä.

Radan rakennus klo 8:00 (ei koske ratsutilan ulkopuolisia ratsukoita)

Luokka 1 aloitetaan klo 9:30 (ensimmäinen verryttelyryhmä klo 9:05).

Esteradan rakennus noin klo 10:00 (ei koske tontin ulkopuolisia ratsukoita)

Radankävely noin klo 10:35

Luokka 2 aloitetaan noin klo 11:10 (ensimmäinen verryttelyryhmä noin klo 10:45)

Esteradan muutos noin klo 11:50

Radankävely noin klo 12:05

Luokka 3 aloitetaan noin klo 12:35 (ensimmäinen verryttelyryhmä noin klo 12:15)

Verryttely

Verryttely tapahtuu ryhmissä. Verryttelyryhmät ovat eriteltynä lähtölistassa.

Kilpailukentältä rajataan alue odottaville ratsukoille (odotus verryttelyryhmittäin).

Palkintojenjako

Jokainen osallistuja saa ruusukkeen ja sijoittuneille jaetaan lisäksi esinepalkinnot. Ruusukkeet ja esinepalkinnot noudetaan kilpailukansliasta. Erillistä palkintojenjakoa ei suoriteta.

Ratsutilalla oleviin talleihin on pääsy kielletty. Yksityisalueelle pääsy kokonaan kielletty. WC sijaitsee ratsastuskoulun tallin yhteydessä, jossa WC on käytössä, muuten tallissa oleskelu on kielletty. WC-tilassa vaatteiden vaihtaminen on kielletty.

Hevosen jätökset on kerättävä välittömästi joka puolelta ratsutilan alueelta. Astioita, johon jätökset voi laittaa on ratsutilan alueella.

Paikalla on runsas buffetti. Buffetissa käy käteinen sekä Mobilepay.

Järjestävän ratsastusseuran kilpailijat on velvoitettu osallistumaan kilpailujen järjestämiseen. Ratsutilan ulkopuolelta tulevilta ratsukoilta ei edellytetä osallistumista radan rakentamiseen ja purkamiseen sekä kilpailujen järjestämiseen. Esteradan rakennus tapahtuu sunnuntaina 7.5.2023 klo 8:00 alkaen ja se koskee järjestävän seuran kaikkia osallistujia (ei ulkopuoliset ratsukot). Rata puretaan heti viimeisen ratsukon jälkeen ja radan purkaminen kuuluu myös kilpailijan tehtäviin. Esteradan rakennus ja sen muutos kilpailupäivän aikana koskee myös osallistuvia ratsastajia.

Kilpailutehtäviä on jaettu osalle kilpailijoista. Jos sinulle ei ole osunut tällä kertaa kilpailutehtävää, mutta haluaisit tulla harjoittelemaan kilpailutehtävän suorittamista, niin ilmoittaudu kansliaan. Mielellämme ohjeistamme erilaisiin kilpailutehtäviin halukkaita.

Kilpailutehtävät julkaistaan viimeistään tämän sivun lopussa kilpailupäivän aamuna klo 7.00. Myös talliin ja kansliaan laitetaan lista toimihenkilötehtävistä. Jos toimihenkilötehtävissä on jotain epäselvyyksiä tai et tiedä kuinka toimia, kysy kansliasta.

Kilpailijoille järjestetään yhteinen kokous sunnuntaina klo 8:50 (heti radan rakennuksen jälkeen), jossa kerrataan kilpailuihin liittyvät asiat. Ulkopuolisilta ratsukoilta ei edellytetä kokoukseen osallistumista. Kokouksessa käydään läpi mm. kilpailutehtäviä sekä radanrakennusasioita.

Jokaisen ratsastajan tulee huolehtia, että hevonen on ajoissa laitettuna kuntoon. Esimerkiksi luokassa 1 starttaavat hevoset tulee olla harjattuna ja mahdollisesti suojat jalassa, jo ennen kilpailijapalaveria ja radan rakennusta. Kilpailupäivään ei olla erikseen aikataulutettu hevosten kuntoonlaittoa ja tämä tapahtuu kilpailupäivän lomassa hyvissä ajoin ennen omaa suoritusta.  Tallissa on seuran toimihenkilö auttamassa ja kertomassa aikataulusta.

Ulkopuoliset ratsukot voivat kysellä aikataulua kansliasta tai kilpailupuhelimesta. Kilpailujärjestäjät huolehtivat kyllä, että myös hevosparkkiin tulee ajantasainen tieto päivän kulusta.

Kilpailualueen kartta:

Lähtölistat

TOIMIHENKILÖTLuokka 1 Luokka 2Luokka 3

Sihteeri

Kirsi KirsiNea

Portinavaaja (HAE RADIOPUHELIN KANSLIASTA)

Hilla P.

Venla, NeaVenla, NeaVenla, Kirsi

Kuuluttaja

PinjaPinjaPinja

Toimihenkilötehtäviin saa ohjeistuksen ennen kilpailuiden alkua ja kilpailupäivän aikana saa tukea ja ohjausta. Ei siis haittaa, vaikka joku tehtävä olisi sinulle vieras.