Estekilpailut 9.10.2022

Kilpailijatiedote:

Kilpailut aloitetaan Vahannan ratsutilan maneesissa sunnuntaina 9.10.2022 klo 9.00.

Saapuminen kilpailupaikalle

Tiedotteen lopussa on kartta kilpailualueesta, johon merkattu pysäköintipaikat hevosautoille. Hevosparkkiin kulku oranssien nuolien mukaisesti. Tarvittaessa kysy ohjeita kilpailunjohtajalta Wiivi p.0405779482 tai kansliasta.

Henkilöautoparkki on ratsastuskoulun pihassa. Pohtiontielle EI SAA PARKKEERATA, että hevosautot mahtuvat hyvin kulkemaan. Ilmoitathan etukäteen sähköpostitse tai viestillä kilpailujenjohtajalle (wiivi.gwr@hotmail.com tai 0405779482), mikäli olet saapumassa paikalle hevosrekalla.

Alustava aikataulu:

Kilpailun alustava aikataulu saattaa muuttua kilpailujen edetessä. Luokkien radankävely suoritetaan aina ennen luokan aloitusta. Poikkeuksena luokkien 3 ja 4 radankävely suoritetaan samaan aikaan ennen luokan 3 verryttelyn aloitusta. Rataan saa tutustua jalan, kun rata on nostettu kilpailtavaan korkeuteen. Kuuluttaja ilmoittaa asiasta.

Luokka 1 aloitetaan klo 9

Luokan 1 radankävely klo 8.20-8.30. 1. ryhmän verryttely 8.30-8.55, 2. ryhmän verryttely alkaa noin 9.25, 3.ryhmän verryttely alkaa noin 10.10)

Luokka 2 alkaa noin klo 11.30

Luokan 2 radankävely noin klo 11.00-11.10. Luokan verryttely noin 11.10-11.30)

Luokka 3 alkaa noin klo 12.50

Luokan 3 & 4 radankävely noin klo 12.20-12.30, luokan verryttely noin 12.30-12.50)

Luokka 4 alkaa noin klo 13.50

Luokan 4 radankävely suoritetaan samaan aikaan luokan 3 radankävelyn kanssa noin klo 12.20-12.30. Luokan 4 verryttely noin 13.30-13.50

Verryttely

Verryttely tapahtuu maneesissa ryhmissä, jotka on merkitty lähtölistoihin. Ensimmäisen luokan verryttely maneesissa avataan klo 8.30.

Maneesin takana olevalla kentällä on mahdollisuus sileän verryttelyyn ennen omaa verryttelyryhmää maneesissa, mutta siellä ei saa hypätä. Osa takakentästä on rajattu käsihevosalueeksi. Takakentän verryttelyalueella saa olla maksimissaan 8 ratsukkoa kerrallaan.

Kulku hevosparkista takakentälle tapahtuu takatarhojen ohi kulkevaa reittiä ja takakentältä kulku maneesiin tapahtuu maneesin takana menevää tietä. Nämä merkitty karttaan vihreillä nuolilla.

Maneesin edessä menevää polkua ei saa kulkea hevosten kanssa, ei edes taluttaen hevosta. Kilpailualueella saa olla odottamassa omaa suoritustaan kaksi ratsukkoa kilpailevan ratsukon lisäksi. Muut verryttelyryhmästä odottavat suoritustaan maneesin ulkopuolella.

Palkintojenjako

Luokissa jaetaan erikseen luokkapalkinnot sekä mestaruuspalkinnot ja mitalit.

Palkintojenjako suoritetaan vain seuran mestaruuksista (luokat 2 ja 3). Luokkapalkinnot ja ruusukkeet haetaan suoraan kansliasta. Molempien mestaruusluokkien palkintojenjako suoritetaan yhtä aikaa luokan 3 päätyttyä, heti tulosten julkistamisen jälkeen. Palkintojenjaosta voi jäädä pois vain tuomarin luvalla.

Jos olet unohtanut ilmoittaa osallistumisestasi mestaruuteen niin voit ilmoittaa siitä kilpailunjärjestäjälle viestillä (Wiivi 0405779482) viimeistään tuntia ennen luokan alkua.

Rokotustodistus

Lista hevosista, joiden rokotustodistus täytyy esittää kansliassa ennen starttia löytyy EquipeOnlinesta. Rokotustodistuksesta voi myös lähettää viestillä kuvan kilpailun järjestäjälle (0405779482/Wiivi), jolloin todistusta ei tarvitse erikseen esittää kansliassa.

Ratsutilalla oleviin talleihin on pääsy kielletty. Yksityisalueelle pääsy kokonaan kielletty. WC sijaitsee ratsastuskoulun tallin yhteydessä, jossa WC on käytössä, muuten tallissa oleskelu on kielletty.

Hevosten on oltava kilpailualueella suitsitettuna ja niiden hevosnumeroiden tulee koko ajan olla nähtävillä.

Hevosen jätökset on kerättävä välittömästi joka puolelta ratsutilan alueelta. Astioita, johon jätökset voi laittaa on ratsutilan alueella.

Paikalla on runsas buffetti. Buffetissa käy käteinen sekä Mobilepay.

Järjestävän ratsastusseuran kilpailijat on velvoitettu osallistumaan kilpailujen järjestämiseen. Ratsutilan/GWR:n ulkopuolelta tulevilta ratsukoilta ei edellytetä osallistumista radan rakentamiseen ja purkamiseen sekä kilpailujen järjestämiseen. Esteradan rakennus tapahtuu lauantaina 8.10. klo 16.30 alkaen ja se koskee järjestävän seuran kaikkia osallistujia (ei ulkopuoliset ratsukot). Rata puretaan heti viimeisen ratsukon jälkeen ja radan purkaminen kuuluu myös kilpailijan tehtäviin.

Kilpailutehtäväsi näet tämän sivun lopusta viimeistään kilpailupäivän aamuna klo 7.00. Myös talliin ja kansliaan laitetaan lista toimihenkilötehtävistä. Jos toimihenkilötehtävissä on jotain epäselvyyksiä tai et tiedä kuinka toimia, kysy kansliasta

Toimihenkilöille järjestetään yhteinen kokous sunnuntaina klo 7:45 jossa kerrataan kilpailuihin liittyvät asiat.

Lähtölistat:

Toimihenkilötehtävät:

TOIMIHENKILÖTLuokka 1., 1.verkkaLuokka 1., 2.verkkaLuokka 1., 3.verkkaLuokka 2Luokka 3 + 4
SihteeriVenla V.Venla V.EiraEiraUlla
Portinavaaja (HAE RADIOPUHELIN KANSLIASTA)TuuaTuuaKaajaRosuVeera
Tallivahti ( HAE RADIOPUHELIN KANSLIASTA)HenrikaHenrikaSusannaJaana-
Takakentän aikatauluttaja/kakkavahti (HAE RADIOPUHELIN KANSLIASTA)HeliHeliEetuSariSari
Kakkavahti (esteradalla)HildaEetuLisandraLisandraVera
RatahenkilökuntaJPJ-PJ-PSusannaHilda
Liputtaja, 2kplEllen, KaajaAamu, EllenAamu, VeraVeera, FridaFrida Venla T.
KellottajaNeaNeaMiaMiaRosu
KuuluttajaSanniSanniSannisanni/tiinuTiinu