Lähtölistat ja kilpailijatiedote, estekisat 8.10.23

Kilpailijatiedote, estekilpailut 8.10.2023:

Kilpailut aloitetaan Vahannan ratsutilan maneesissa sunnuntaina 8.10.2023 klo 9.00.

Saapuminen kilpailupaikalle

Vahannan ratsutila avataan tuntia ennen kilpailujen alkamista.

Tiedotteen lopussa on kartta kilpailualueesta, johon merkattu pysäköintipaikat hevosautoille. Alueella on parkkivahti, joka ohjaa hevosautoliikennettä. Liikenteenohjaaja ohjaa hevosautot ja trailerit parkkiin. Odota puomin luona, jos parkkiohjaaja ei ole paikalla, sillä hän on opastamassa ennen sinua saapunutta parkkiin.

Henkilöautoparkki on Petäjäntien varressa, laitumen kohdalla, merkityllä alueella. Tiedotteen lopussa on toinen kartta, johon tämän on merkattu, koska Pohtiontielle EI SAA PARKKEERATA, että hevosautot mahtuvat hyvin kulkemaan.

Ilmoitathan etukäteen sähköpostitse tai viestillä kilpailujenjohtajalle (wiivi.gwr@hotmail.com tai 0405779482), mikäli olet saapumassa paikalle hevosrekalla.

Vahannan ratsastuskoululta osallistuvat ratsastajat huomioikaa, että ratsastuskoulun pihaan ei saa parkkeerata henkilöautoja. Ratsastuskoulun oppilaiden henkilöautoparkki on takaparkkipaikan perällä. Autot ajetaan nokka kohti nurmea ihan vieretysten. Ajo takaparkkiin suljetaan klo 7.45. jonka jälkeen saapuvat jättävät auton henkilöautoparkkiin Petäjäntielle.

Alustava aikataulu:

Kilpailun alustava aikataulu, joka saattaa muuttua kilpailujen edetessä.

Luokan 1 radankävely on klo 8.15-8.30, muiden luokkien radankävelyt ovat luokkien välissä.

Maneesi avataan ensimmäisen luokan verryttelyryhmälle klo 8.35 ja verryttelyaika päättyy klo 8.55.

Luokka 1 alkaa klo 9:00

Luokka 2 alkaa noin klo 10:55

Luokka 3 alkaa noin klo 13:10

Luokka 4 alkaa noin klo 14:35

Verryttely

Verryttely tapahtuu verryttelyryhmissä, jotka on eriteltynä lähtölistoihin. Jokaiselle ryhmälle on varattu verryttelyaikaa 15 minuuttia.

Maneesin takana olevalle takakentälle rajataan käsihevosalue.

Palkintojenjako

Erillistä palkintojenjakoa ei suoriteta. Sijoittuneet voivat noutaa ruusukkeet ja esinepalkinnot kilpailukansliasta tulosten julkaisemisen jälkeen.

Rokotustodistus

Lista hevosista, joiden rokotustodistus täytyy esittää kansliassa ennen starttia, löytyy EquipeOnlinesta. Rokotustodistuksesta voi myös lähettää viestillä kuvan kilpailun järjestäjälle (0405779482/Wiivi), jolloin todistusta ei tarvitse erikseen esittää kansliassa.

Yleistä tiedotettavaa

Ratsutilalla oleviin talleihin on pääsy kielletty. Yksityisalueelle pääsy kokonaan kielletty. WC sijaitsee ratsastuskoulun tallin yhteydessä, jossa WC on käytössä, muuten tallissa oleskelu on kielletty. Lisäksi ratsastuskoulun tallin pesupaikalta voi ottaa vettä hevosille.

Hevosten on oltava kilpailualueella suitsitettuna tai muuten turvallisesti hallittavissa ja niiden hevosnumeroiden tulee koko ajan olla nähtävillä.

Hevosen jätökset on kerättävä välittömästi joka puolelta ratsutilan alueelta. Astioita, johon jätökset voi laittaa on ratsutilan alueella.

Paikalla on buffetti. Buffetissa käy käteinen sekä Mobilepay.

Kilpailualue on savuton.

Järjestävän ratsastusseuran kilpailijat on velvoitettu osallistumaan kilpailujen järjestämiseen. Ratsutilan/GWR:n ulkopuolelta tulevilta ratsukoilta ei edellytetä osallistumista radan rakentamiseen ja purkamiseen sekä kilpailujen järjestämiseen. Esteradan rakennus tapahtuu lauantaina 7.10.23 klo 17.30 alkaen ja se koskee järjestävän seuran kaikkia osallistujia (ei ulkopuoliset ratsukot). Rata puretaan heti viimeisen ratsukon jälkeen ja radan purkaminen kuuluu myös kilpailijan tehtäviin.

Toimihenkilötehtävät näet seuran nettisivuilta. Myös talliin ja kansliaan laitetaan lista toimihenkilötehtävistä. Jos toimihenkilötehtävissä on jotain epäselvyyksiä tai et tiedä kuinka toimia, kysy kansliasta

Toimihenkilöille järjestetään yhteinen kokous sunnuntaina klo 7.50 jossa kerrataan kilpailuihin liittyvät asiat. Kokoontuminen ratsikoulun parkkipaikalla. Kokous kestää noin 10 minuuttia.

Jatkossa seura pidättää oikeuden evätä kilpailuoikeus ratsastajalta seuran omissa kilpailuissa, jos kilpailija ei osallistu asianmukaisesti radanrakentamiseen, purkamiseen ja toimihenkilötehtävien hoitamiseen.

Tervetuloa kilpailemaan!

Toimihenkilöt

Luokka 1Luokka 2Luokka 3+4
Sihteeri (taitotuomari)CaritaCaritaCarita